Ervaringen

Zowel overheidsorganisaties als commerciële bedrijven zijn enthousiast over het Waarmerk drempelvrij.nl. Naast maatschappelijke verantwoordelijkheid is ook het commercieel voordeel van een toegankelijke website voor organisaties een reden om het waarmerk te behalen.

"‘Publieke dienstverlening op de Kaart’, iedereen kan het gebruiken!"

Portretfoto van Willem Steenis, teamleider PDOK Vraag en Verbinding

Willem Steenis, Teamleider PDOK Vraag en Verbinding, PDOK - Publieke Dienstverlening op de Kaart.

‘Publieke Dienstverlening op de Kaart’ (PDOK) is gericht op een breed scala aan gebruikers. Het was dan ook één van de uitgangspunten om het PDOK Loket als voorkant van de voorziening te laten voldoen aan de Webrichtlijnen niveau drie.

Het PDOK Loket is in vier maanden van de grond af opgebouwd, getest en in productie genomen. Dit was alleen mogelijk door gebruik te maken van flexibele en vakbekwame mensen. Het team Vraag en Verbinding heeft samen met het bedrijf iDelft het loket vorm gegeven. De laatste partij heeft de complete bouw voor zijn rekening heeft genomen. In zeer goede samenwerking met Sogeti zijn de testen op de Webrichtlijnen tot een goed einde gebracht en het Kadaster heeft als beheerpartij het PDOK Loket in beheer genomen. En dit alles binnen de tijd, met de geplande middelen en met de juiste kwaliteit!

Als teamleider kun je eigenlijk niet veel meer wensen en ik ben er dan ook trots op dat we het waarmerk mogen dragen en daarmee de toegankelijkheid en kwaliteit hebben geborgd.

PDOK - Publieke Dienstverlening op de Kaart
http://www.pdok.nl

"Internetbankieren in Mijn SNS is toegankelijk voor iedereen. Daar zijn we oprecht trots op!"

Portretfoto van Arie Koornneef

Arie Koornneef, Directeur Marketing, SNS Bank.

In 2009 heeft SNS Bank als eerste bank in Nederland het Waarmerk drempelvrij.nl gekregen omdat internetbankieren in Mijn SNS toegankelijk is voor iedereen, ook voor mensen met een functiebeperking en senioren. Daar zijn we oprecht trots op! Dat we in 2010 opnieuw het keurmerk hebben gekregen is belangrijk voor SNS Bank. Het bewijst onze toegankelijkheid, een essentiële voorwaarde voor goede dienstverlening aan onze klanten. Hiermee laten we zien dat we zorg dragen voor al onze klanten die online hun bankzaken willen regelen.

SNS Bank
http://www.snsbank.nl